onsdag 10 november 2010

Pläden

Jag har haft samma pläd i bolådan sedan Bozza och Fenix kom hem från Strömsholm. Den har varit helt ren och man ser skillnad på att ha fler kattungar mot att bara ha en. Igår bytte jag ändå till en annan pläd. Bozza blev väldigt bekymrad. Det började med att hon bar ur Fenix ur bolådan. Jag bar tillbaks honom. Hon hoppade in men eftersom Bozza har ett väldigt uttrycksfullt utseende såg jag hur arg hon var. Hon låg intryckt i ett hörn tills hon hoppade ut igen - och la sig utanför. Där låg hon sedan och var inte alls villig att gå in till sin bebis. Jag lät henne vara men timme efter timme låg hon utanför, reste sig upp och tittade in då och då utan att gå in och ge Fenix mat.

Jag satte mig bredvid henne och det var då jag kände den starka doften av sköljmedel från bolådan. Det var alltså därför. Jag bytte tillbaks till den gamla pläden och Bozza ligger sedan dess hos Fenix som vanligt.

Fenix väger idag 211 g. Han fick inte så mycket mat igår p g a plädbytet men skrek aldrig av hunger heller. Magen är rund och go och han verkar må gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade