tisdag 2 november 2010

...och så har den här natten sett ut

Bozza hämtade mig vid elvatiden. Hon hade bråttom in till bolådan och la sig där tillrätta. Inget mer. Efter en stund sov hon och när jag skulle lägga mig ner på golvet för att vila lite, vaknade hon och ville ut ur rummet.

Vid tolv hämtade hon mig igen. Sedan har jag fört anteckningar:

00.21 En sammandragning
00.36 En sammandragning

Nu började det hända saker och jag trodde att det faktiskt var dags för födsel. Men... Efter dessa två sammandragningar (inte krystvärkar) somnade hon. När hon hade sovit en stund, försökte jag lägga mig på golvet för att också sova lite, men då vaknade Bozza och ville ut ur rummet. Klockan var då redan halv två på natten.

Hon åt, gick på lådan och hämtade mig igen vid tvåtiden.

02.10 - 02.25 Kraftiga sammandragningar, flera inpå varandra

Sedan somnade Bozza och samma sak som tidigare hände när jag skulle försöka lägga mig ner för att vila; hon hoppade ur lådan och ville ur rummet.

Hon drack vatten, åt lite torrfoder och hoppade sedan upp i sovpåsen i klösmöbeln där hon somnade.

Jag la mig i soffan för att vila en stund. Klockan var halv fem på morgonen och jag visste att Bozza skulle säga till när hon ville in i bolådan igen.

Jag vaknade klockan sju. Skräckslagen gick jag runt och letade efter Bozza - som hela tiden låg i sovpåsen och iakttog mig. Man är nog inte riktigt klar i huvudet när man har sovit 2,5 timme på två dygn...

Hon hoppade ner från sovpåsen och ville ha mat. Sedan tog hon lite luft på altanen och nu ligger hon på soffan och sover.

Räknat från dagen efter då jag lämnade henne hos Ivan, är det dag 65 idag. Vi får vänta och se om något händer. Annars får jag kontakta Strömsholm imorgon.

8 kommentarer:

  1. Nu är det spännande...hade hoppats på att få se resultatet nu på morgonen. Bozza håller oss på halster ;-)

    SvaraRadera
  2. Ojdå.. hon är lite hemlig tror jag visst! Kommer uppdatera den här sidan massor med gånger idag tror jag! haha! Farligt när man ska sitta och jobba på datorn! ;)

    SvaraRadera
  3. Bozza säger: Det är inte riktigt dax än matte.

    SvaraRadera
  4. Så jobbigt för dig Monika att hela tiden vara där och knappt få sova, hoppas att Bozza får ut sina små ungar idag. Även jag kommer uppdatera denna sida många ggr idag. ;) *kram*

    SvaraRadera
  5. Men åh vilken natt du haft..
    Hoppas att det händer nåt snart.

    Vi håller tummar och tassar.
    Kramis Lena

    SvaraRadera
  6. Tittar in varje gång jag ser en dator... :-) Håller tummarna att det kommer igång av sig själv, att det går bra och att du får sova till dig ordentligt sen.

    SvaraRadera
  7. Hur går det ?????
    Här går vi också och väntar på besked..

    Kramis Lena och missarna i Kåge.

    SvaraRadera
  8. Inget mer har hänt. Bozza är som vanligt. Just nu ligger hon i mitt knä och får magen masserad... Har sovit en timme och det var skönt!

    SvaraRadera

Bloggintresserade