måndag 15 november 2010

Flytt och grattis till Ellen/Chaila

Det var första gången sedan Fenix föddes som hela familjen var borta hemifrån i flera timmar igår. Efter att vi kom hem, var Bozza orolig och det håller i sig än. Hon håller på och flyttar Fenix från bolådan och det är inte alltid bekväma platser hon lägger honom på. Transportburen och igloon är ju helt okej men när hon lägger honom i rännan till bolleksaken (där en boll åker runt i en ränna) eller på kalla golvet, är det inte kul. Inte heller för Fenix som skriker i högan sky. Jag vet inte vad som har utlöst det här men att något, under tiden vi var borta hemifrån, gjort Bozza orolig. Som lugnast är hon när man sitter bredvid bolådan men så fort vi inte finns där, vill hon gärna flytta stackars Fenix.

Igår fick Ellen (Chaila) titeln Champion på utställningen i Skogås. STORT GRATTIS, Ellen med matte Annette och husse Yngve!

4 kommentarer:

  1. Visst är det jobbigt när dom håller på att flytta bebisarna.
    Om Feodora är mer än 50 cm från igloon eller om jag håller den lilla i händerna så är Amandha där och ska ta' henne. Mammorna är definitivt mer beskyddande när dom bara har en unge.
    Vi och röda prinsessan tackar för gratulationerna.

    SvaraRadera
  2. Idag flyttar hon honom efter mig. Jag får inte ta upp honom men hon lägger honom vid mina fötter och sitter jag vid bolådan, ligger hon nöjt där inne med honom. Hon känner sig ensam här inne i rummet, alltså. Med andra ord blir det inte mycket gjort för mig idag. :)

    SvaraRadera
  3. Men lilla hjärtat då... =( Hoppas hon lugnar sig snart! Sällskapssjuk hör jag!

    SvaraRadera
  4. Milla: Ja, hon verkar väldigt sällskapssjuk. Vi får se om hon lugnar ner sig något till imorgon. Hoppas det. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade