onsdag 3 november 2010

Fenix igen

Det var alltså bara en unge i Bozzas enorma mage. Förstår inte vad jag har känt då jag varit säker på att det har varit rörelser och sparkar på flera ställen samtidigt och jag antar att det man har känt på tidigare honor inte alltid har stämt.

Efter att Bozza vaknat upp efter narkosen ringde veterinären och berättade att lillkillen Fenix verkade väldigt trött och Bozza ville inte riktigt ta honom till sig. Fenix hjärtslag och andning var bra men han var alltså trött och personalen turades om att massera och värma honom. Hon sa att jag gärna fick komma och massera, jag också. Så klart slängde jag mig i bilen genast. :)

Bozza och Fenix bars i en stor plastbur in till mig, där jag väntade i ett rum. När jag tog upp Fenix, kände jag att han var iskall och jag förstod efter en stund varför och jag förstod också varför Bozza inte ville ta honom till sig. Hennes dropp läckte och underlaget till buren var iskallt och blött.

Jag fick efter en stund torrt underlag och försökte få Fenix till en spene. Han lyckades lite då och då men orkade inte riktigt börja suga och jag skyndade istället hem för att försöka i lugn och ro här hemma.

Det lyckas inte riktigt. Han har fått lite mjölkersättning från pipett och det var väl lite si så där med ätandet. Han är fortfarande trött. Orkar inte riktigt hålla i en spene och jag försöker hjälpa till. Bozza har tagit honom till sig och håller sig med honom hela tiden - i den nya bolådan.

Fenix vägde 105 g när han kom hem hit och vi hoppas kurvan bara kommer att gå uppåt nu.

Jag tyckte han såg svartsilver ut i rummet på Strömsholm (där de har lysrör). Hemma ser färgen lite varmare ut. Vi får se vad det blir så småningom. Huvudsaken är att han blir lite piggare nu.

14 kommentarer:

  1. Fenix, lilla hjärtat, håller tummarna att allt går bra och att du börjar dia mamma Bozza.
    Puss på Dig.

    SvaraRadera
  2. Grattis till lille Fenix, han kommer nog att bli en vacker kille så småningom.

    SvaraRadera
  3. Åh lillemannen.. Välkommen till världen!
    Hoppas att det blir varmare och
    lugnare nu när du kommit hem och får vara
    där du ska vara, med stora människomatte och
    kattmamma Bozza som passar på dig.

    Lycka till med lille Fenix och jag sänder en
    värmande kram till nyblivna mammakatt och hennes nya lilla prins.

    /Lena och sibbarna i Kåge

    SvaraRadera
  4. Hoppas att Fenix snart upptäcker att mammas mat är godast! Håller tummarna för att Fenix och Bozza får en fin tid tillsammans, att allt går bra. Han blir nog en bortskämd prins med tiden :)

    SvaraRadera
  5. Grattis till lille Fenix och skönt att allt gick bra till slut. Många många nospussar till mor och son från syrran Bo-Nita och mig.

    SvaraRadera
  6. Grattis till lille Fenix! Så skönt att Bozza har tagit honom till sig nu och nu hoppas jag att han äter och piggar på sig!

    SvaraRadera
  7. Tack, alla! Fenix har tuttat lite på en spene, fått lite mjölkersättning, tittat lite på tv ikväll (jo, han satt i Kenneths famn framför tv:n medan mamma Bozza tog lite luft på altanen. Inte kul att se honom alldeles ensam i bolådan). Bozza ser verkligen ut att njuta av sin lille Fenix, det är så härligt att se.

    SvaraRadera
  8. Mys! Hoppas han blir stor och stark och orkar busa snart! Och att han får igång maten, såklart! Nu har hon ju tid att skämma bort sin bebis! Bara en att fokusera på! <3

    SvaraRadera
  9. Vad synd om dom inte upptäckte att hennes dropp läckte, men tur du gjorde det. :) Fenix kommer bli så ompysslad, social och bortskämd! ;) Stora pussar och kramar till duktiga Bozza och Fenix. *kram*

    SvaraRadera
  10. Så skönt att han har fått i sig en del och att Bozza har tagit till sig sin lille kille.

    Dessutom mysigt att få ligga i husses famn sådär när mamma tog en paus med frisk luft. Det är sånt som kan få bli lite extra när det inte finns något syskon i lådan att krypa intill.
    Lycka till nu med er lille prins! <3
    Kram

    SvaraRadera
  11. Grattis till en liten Fenix! Hoppas mor o son har det bra.

    SvaraRadera
  12. madelene o jasper4 november 2010 kl. 13:39

    Grattis till lille Fenix :)

    SvaraRadera
  13. Grattis till den lille! Det har ju varit som värsta dokusåpan att följa med din blogg senaste dagarna ;-)
    Bozza verkar satsa på ytterligheter antingen 9 eller 1 :-D

    SvaraRadera
  14. Milla: Bozza lämnar honom knappt en sekund och vi får nog också svårt att låta bli att skämma bort honom.

    Gunilla: Jag tror du har rätt; att han kommer att bli otroligt ompysslad av oss alla.

    Londongirl: Tack, tack. Det märks att han inte tycker om att bli lämnad ensam. Stackars liten.

    Anna-Maria: Tack. Allt fungerar bra hittills.

    Madelene: Tack. Nospussar till Jasper!

    Anja: Tack! Det har känts som värsta dokusåpan också. :) Ja, Bozza vill väl känna på skillnaden 9 - 1. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade