onsdag 1 september 2010

Bozza

Igår hade Bozza lite löpbeteende kvar men idag är det helt borta. Det ger mig ju hopp om att hon faktiskt är dräktig. Återstår att se. I så fall kommer jag att ultraljuda henne för att se om det är många kattungar även denna gång. Vill ju vara beredd i så fall men jag hoppas innerligt att hon får en normalstor kull (om hon är dräktig) och att hon verkligen får njuta av sina bebisar. Sist var hon en exemplarisk mamma med sina nio ungar och gjorde allt hon skulle efter regelboken men jag såg aldrig att hon riktigt njöt som de andra honorna har gjort med sina kullar. Det fanns helt enkelt inte tid för det.

Först och främst väntar vi på dräktighetstecken de närmaste veckorna.

Uppdatering 12.00:
Precis när jag skrivit ovanstående började Bozza kräla och vråla och har hållt på sedan dess. Aldrig har hon varit så i höglöp efter parning, endast haft svagt löpbeteende kvar efteråt, och jag börjar nu tro att jag hämtade henne från Ivan för tidigt.

3 kommentarer:

  1. Hur går det? Löper hon fortfarande eller tror du hon har lugnat sig?

    SvaraRadera
  2. Milla: Hon löper inte längre men jag tycker att det brukar märkas genast att honorna får ett annat beteende efter parning; att de är lugna, harmoniska, sover mycket etc. Det har inte Bozza den här gången. Hon busar värre än någonsin, är pigg och alert etc. Igår, när gammelkatten passerade henne, gav hon ifrån sig ett "löpkurr" och när jag kammade henne, la hon sig på samma sätt som vid förlöp. Vi får se... Jag tror att hon snart kommer att löpa igen men jag kan ha fel.

    SvaraRadera
  3. Då får vi träffa den vackra flickan igen då med största sannolikhet! =)

    SvaraRadera

Bloggintresserade