fredag 10 september 2010

Grabbarna är på g

Grabbarna som ska gå vidare i avel från D-kullen är på g. Vackre Demiro har HCM-testats med bra resultat och träffar snart en jättesnygg tjej. Snygge Darwin ska HCM-testas i veckan och om testerna är okej på honom och den jättesnygga honan han ska träffa, blir det även där en dejt inom kort. Darwin finns i så fall tillgänglig för ytterligare en hona.

Igår skickade jag iväg Evitas och Lucias stamtavlor för ändring. Evita ska ändras från shaded till spotted och Lucia ska få mitt stamnamn och kommer alltså att heta S*Spinnsibbs Alucia. Det är på tiden att hon får stamnamnet...

Mellantjejen här hemma sa idag: "Bozza ligger jämt på underliga ställen när hon väntar kattungar". Jag sa att hon kanske inte alls är dräktig, men det var mellantjejen säker på att hon är. När Bozza sedan låg i mitt knä och fick magen masserad (det är också något hon brukar vilja när hon är dräktig), såg jag att de två bakre spenarna nu är hallonröda - men det har inte gått mer än 14 dagar på söndag. En tanke slog mig: kanske hon är skendräktig?

Återstår att se.

4 kommentarer:

  1. Men vad roligt att du redan kan se hallon, nu ska du tänka positivt så inte är hon skendräktig.

    SvaraRadera
  2. Lotta: Hallonen är för tidiga men visst önskar jag att hon verkligen är dräktig. Sedan har hon ju betett sig så annorlunda den här gången... men jag tänker positivt, det gör jag. :)

    SvaraRadera
  3. Visst kan hon vara dräktig ;)
    Jag brukar kunna se det efter drygt 14 dagar på spenarna. Håller tummarna.

    SvaraRadera
  4. Marie: Igår kväll fanns det fler hallon så ja, jag är ganska säker på att hon faktiskt är dräktig. Ingen tendens till löp nu alls.

    SvaraRadera

Bloggintresserade