fredag 24 september 2010

Gäster på skolloven?

Matilda går Djurvårdslinjen på gymnasiet. På föräldramötet i veckan berättade lärararna att eleverna gärna får ta hem de djur under loven som finns på skolan; kungspyton, majsorm och fågelspindel. Så klart vill Matilda gärna ta hem en orm... Jag kan inte säga att jag ogillar ormar, annat än huggormar ute i naturen, men katter är uppfinningsrika och hittar säkert sätt att ta sig in i terrariet. De tycker säkert att det är jättekul att leka med just en orm...

Nä, vi låter nog bli att ta hit gäster under loven. Det är lugnast så.

4 kommentarer:

  1. Nej usch, såna gäster vill jag inte ha! Ogillar allt som slingrar. ;)

    Förstår att Demjan har roat dina föräldrar men säkert saknat matte o husse. Han är så fin Demjan. ♥

    SvaraRadera
  2. Ja, katterna skulle nog få riktigt kul. Fin bild på två skönheter. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Fy vad läskigt...glad att min son går "Bygg" så att jag slipper risken med reptiler.

    SvaraRadera
  4. Gunilla: Så länge ormar håller sig i terrarium, tycker jag de är okej. :) Ja, han är go, lille Demjan. :)

    Annette: Säkert skulle katterna ha mycket roligare än den stackars ormen. :(

    Lotta: Jag klarar av reptiler - på håll, bara de finns bakom glas. :) Bra med en son som går Bygg som kan tipsa och hjälpa till med sånt :).

    SvaraRadera

Bloggintresserade