måndag 31 januari 2011

Fenix och Joys kroppsform

Fenix matte hörde av sig och berättade att han är så mysig att deras hjärtan smälter totalt. Jag förstår precis vad de menar och jag blir så glad att höra att han är så omtyckt och att det fungerar så bra. Deras äldre katt Sussie är fortfarande lite skeptisk men det har inte gått en vecka sedan han flyttade än och det kan ta tid innan de blir kompisar. Plötsligt händer det bara. Hoppas vi.

Joy har bara drygt tre veckor kvar av sin dräktighet. Det som har slagit mig är att ragdoll och sibiriska katter ser helt annorlunda ut i kroppsformen när de är dräktiga. Sibiriska katter, i alla fall mina, har alltid breddat på sig över bakdelen i början av dräktigheten. Joys dräktighet kan man mest se mitt på magen och nu börjar det puta ut framför hennes höfter också. Man kan ju fundera om det inte endast är temperamentet som skiljer mellan de två raserna; om de också är olika "inuti". :)

Vi ser i alla fall enormt mycket fram emot en kull med små ragdolls och det är alltså inte långt kvar nu. Tre veckor går fort.

3 kommentarer:

  1. Du ska se att han snart charmar den äldre katten oxå. :)

    Vi har ju oxå tre veckor kvar nu innan det blir små kattungar här. Ser fram emot det o även att kunna kolla här på ragdolls. :) *kram*

    SvaraRadera
  2. Det fixar sig nog mellan Fenix o Sussi ska du se.
    Bara tre veckor kvar? Så spännande det ska bli att följa en kull ragdollkattungar.

    SvaraRadera
  3. Gunilla: Jag tror också att Fenix snart charmar Sussie.

    Vilken spännande tid vi har framför oss, du och jag, med varsin kull. :) Jag tror inte att Joy får många. Högst en eller två. Hon är inte alls speciellt rund.

    Annette: Jag tror också det fixar sig mellan katterna snart. Fenix, som är så vild och busig, kanske behöver lugna ner sig lite först.

    Det ska bli spännande här också, med små raggisar - eller kanske bara en liten raggis. Vem vet...

    SvaraRadera

Bloggintresserade