fredag 21 januari 2011

Klösmöbel

Jag har fått flera mail med frågor om hur jag beställer mina klösmöbler från tyska Ebay. Tänkte att jag lägger ut här hur man går tillväga.

Först måste man registrera sig på Ebay. Om man inte kan tyska, går det bra att registrera sig på den engelska sidan http://www.ebay.com/

Sedan går man in på den tyska sidan för klösmöbler:
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=kratzbaum&_frs=1&_trksid=p3286.c0.m359

Logga in där om du vill lägga bud på en klösmöbel och där finns en hel uppsjö av dem. Längst ut till höger vid varje klösmöbelsbeskrivning står hur lång tid som återstår av auktionen. Huvudparten av klösmöblerna är helt nya och läggs ut av tillverkaren. De tillverkare som jag har beställt av har användarnamn www_mucola_de och jago24_de.

Tänk på att vara med de sista sekunderna av en auktion, då det blir aktivitet och det bjuds som mest. Det går ju också att lägga in ett maxpris och valutan är i Euro. Om en klösmöbel blir för dyr eller om någon annan bjuder över dig, brukar samma klösmöbel finnas längre ned på sidan - eller kommer snart igen - i en ny auktion.

Under beskrivningen av klösmöbeln står också angivet fraktpris till Sverige i Euro.

När du vinner en auktion får du mail från tillverkaren med uppgifter och instruktion om hur du ska betala. När jag har beställt från jago24_de har jag betalat med Paypal. Till www_mucola_de har jag gjort en utlandsbetalning via Internetbanken.

När betalningen är gjord dröjer det ca 2 dagar tills du får bekräftelse från tillverkaren att betalningen har gått fram och det tar ytterligare 2-3 dagar tills klösmöbeln levereras fram till din dörr, ibland kan det ta ytterligare någon dag. Vid min sista beställning fick jag mail från tillverkaren med en länk där jag kunde följa klösmöbelns transport till Sverige.

Jag hoppas jag inte glömt något nu. Om ni undrar över något, skriv en kommentar här nedan eller maila spinnsibbs@monicap.se

4 kommentarer:

  1. Va' bra Monica, tack, jag har varit så feg men nu kanske jag ska göra ett försök efter dina instruktioner.Jag ringer om jag behöver hjälp.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tackar för instruktionen, nu är jag med på banan och har redan lagt några kattmöbler i min bevakningslista. Nu är det bara att ha lite tur och is i magen så är nog möbeln snart på plats :)

    SvaraRadera
  3. Jag tackar också för hjälpen, är väldigt sugen på att försöka buda hem ett träd. :) *kram*

    SvaraRadera
  4. Det är bara kul att kunna vara till hjälp. :)

    Hoppas att ni snart får hem de klösmöbler ni önskar.

    SvaraRadera

Bloggintresserade