måndag 24 januari 2011

Veterinärbesiktningen

Allt var bara bra med lille Fenix då han veterinärbesiktades idag. Han fick sitt chip och sin vaccination (jag tog ett avdödat vaccin den här gången) och var såå duktig!  Han är pigg och glad men har sovit en hel del sedan vi kom hem (vilket är ovanligt). Värre är det med mig. Mår inget vidare och tror jag har feber men hoppas väl att det ska vara borta imorgon då vi ska ta de sista bilderna av Fenix. Vi hinner inte på onsdag eftersom Fenix redan har flyttat härifrån när Matilda kommer hem från skolan.

Det som känns skönt är att Fenix inte alls är så mammig som jag trodde att han skulle vara efter veterinärbesöket och Bozza är inte speciellt mycket med honom heller. Det underlättar inför hans flytt.

3 kommentarer:

  1. Ja då var det dax för lilla Fenix att flytta, jobbigt för er men en lycka och glädje för hans nya familj. Lycka till lilla vän!

    SvaraRadera
  2. OJ är det dags redan! Kommer att sakna alla fina bilder på honom och fina berättelser. Lycka till lilla gubben i ditt nya hem!

    HOppas du hinner piggna på dig tills imorgon, så du orkar gosa lite extra med honom innan han flyttar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Annette: Ja, det är så sorgligt att det gör ont i hjärtat. Det blir väl så när det bara är en kattunge i kullen. Han kommer att få ett superbra hem och hoppas att han ger massor av glädje till sin nya familj.

    Marie: Jag vet att han kommer att få det hur bra som helst - även om han är väldigt vild just nu. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade