tisdag 11 januari 2011

Ändrade planer

Smulan (S*Klintgårdens Ljudmila) som bor hos min fodervärd Tilly, kommer tyvärr inte att gå vidare i avel.
Hon kommer att skrivas över på Tilly och kastreras så att hon slipper de hormoner som gör att hon inte är så glad och inte mår så bra. Istället kommer Evita att ägas av mig tills hon fått två kullar (vi hade egentligen bestämt en kull) och sedan gå över i Tillys ägo.

Det är inte alltid saker och ting blir som man har tänkt sig men när det handlar om djur måste man alltid se till djurets bästa. Jag är övertygad om att det här beslutet är till Smulans bästa.

4 kommentarer:

  1. Tråkigt för fina smulan men huvudsaken är ju att hon får må bra! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Ja Eva, det är jättetråkigt men ändå bäst för henne.

    SvaraRadera
  3. Det kanske är det allra bästa för henne.... som sagt, allt blir inte som man önskar alla gånger. Men det viktigaste är ju kattens välmående och det vet jag att du sätter som prio ett!
    Hoppas dom plockar ur henne dom "dåliga hormonerna" i samband med kastreringen ;)

    SvaraRadera
  4. Annika: Det är ju levande ting och man får ta i beräkningarna att allt inte blir som man har planerat. Jag är säker på att Smulan kommer att bli kvitt de "dåliga hormonerna" och hon är ju världens goaste med sin familj så länge hon får gos och kärlek. Men att bli kloklippt och kammad eller att ta blodprov hos veterinär är just nu det värsta hon kan tänka sig och det låter hon alla veta. Lite som dr Jekyll och mr Hide, alltså. :) Ska hon gå vidare i avel så finns hormonerna kvar + att dessa prov, + HCM måste tas varje gång och nej... Varför ska man plåga henne så för att sätta sina egna planer i verket. Jag hoppas att kamning och kloklippning kommer att gå som smort efter kastrering och att hon kan ställas ut mycket, för en skönhet är hon!

    SvaraRadera

Bloggintresserade