fredag 15 juli 2011

Tygbur

Joy accepterade till slut tygburen som jag ställde bredvid min säng inatt och sedan fyratiden i morse har kattungarna sovit i den istället för att ha legat under sängen. Däremot märkte jag i morse att Joy inte gärna ville lämna ungarna i tygburen. Hon låg kvar hos dem flera timmar efter att jag hade gått upp och det är ovanligt. Hon brukar alltid komma när jag lägger fram mat. Jag flyttade tillbaks ungarna till bolådan och Joy gick iväg och åt mat.

Nästa helg kommer en familj och tittar på Emser. Om de bestämmer sig för att Emser är rätt katt för dem, så hamnar han här i närheten. Det är ju alltid kul.

5 kommentarer:

  1. På den är bilden ser det åtminstone så harmoniskt ut :) Jättesött <3

    Jaqee har aldrig flyttat sina bebisar, men kanske beror det på att hon har haft dem i en skild barnkammare, inte i sovrummet. Hon var också nöjd när jag flyttade dem ur garderoben till en tygbur.

    Nu senaste tiden har hon dock varit mycket orolig och vill ut och in i rummet, det är ett jäkla springande för att släppa henne ut och in.

    SvaraRadera
  2. Lena: Ja, det var på morgonen när Joy låg kvar med bebisarna och då var det också lugnt och harmoniskt. Jag vet inte varför det är just vid halv fyra-tiden på morgonen hon börjar flytta dem. Alla andra katter sover ju och ingen bryr sig om hennes bebisar. Det gör de inte annars heller, trots att de är vakna. Jag hade henne och kattungarna i ett rum från början men hon ville bara ut så jag lät dörren vara öppen och de andra katterna går inte in där.

    Ja, dessa kattmammor. :) Men de är i alla fall helt underbara med sina bebisar och tar hand om dem på bästa sätt. Det är ju huvudsaken.

    SvaraRadera
  3. Tror du inte att det blir oroligare för Joy om du flyttar dom nu när hon accepterat tygburen? Jag serverar alltid kattmamman på en egen liten tallrik som jag lägger i tygburen samt att det alltid finns vatten & torrfoder där i början, sedan ställer jag det precis utanför buren när kattungarna blir mer rörliga.

    SvaraRadera
  4. Lotta: Joy är annorlunda än mina andra honor. De andra har jag haft instängda i ett rum med kattungarna men Joy har tydligt visat att hon just inte vill vara instängd. Har lagt fram mat åt henne vid bolådan men hon äter inte av den utan går till den vanliga matplatsen. I morse hade hon själv redan burit Emser till den vanliga bolådan när jag vaknade. Hon accepterar tygburen på natten och vill vara i bolådan på dagen. Det är så tydligt vad hon vill, att jag låter det vara så.

    SvaraRadera
  5. Måste bara tillägga: Det här flyttandet av ungar började hon med när Lillebror försvann. Vet inte om det är en tillfällighet men det verkar som om hon är rädd att jag försvinner? Där tygburen är, vid min säng, finns det inga människor om dagarna och där bolådan står, finns det inga människor om nätterna. Hon verkar vilja ha koll på oss eller så känner hon sig ensam, trots ungarna, och vill ha oss runt omkring.

    SvaraRadera

Bloggintresserade