måndag 11 juli 2011

Ny "bebis"

Sedan Lillebror dog har katterna betett sig annorlunda. Som om de väntar på honom. Sedan den kvällen har också Joy flyttat kattungarna varje natt. Jag vet inte om det är en tillfällighet att det började just då men varje morgon hittar jag båda kattungarna i en byrå, dit hon burit dem.

Om fyra veckor flyttar det in en ny bebis i vår familj. Det kan tyckas att det är för tidigt efter Lillebrors död att köpa en ny hund, men det är nog faktiskt det enda som kan få oss "på fötter" just nu. Det här är riktigt tungt och vi kommer ändå att skaffa hund så småningom och jag tror faktiskt att den bästa tiden är nu, så att det lättar upp.
Lillebror kommer alltid att ha sin plats i våra hjärtan och den här nya valpen får sin egen plats. Lillebror kommer aldrig någonsin att glömmas bort. Hur skulle vi kunna?

Lipton, en mini-aussie, flyttar in här den 4 augusti. Han är van med katter och jag hoppas att det är okej för våra katter att han flyttar in. Vi tingade honom idag.

Lipton, fyra veckor

Lipton, fyra veckor

Liptons mamma Lily. Glad, snäll och en väldigt gosig knähund

9 kommentarer:

  1. Ni gjorde helt rätt, han är bedårande, man måste ju bara älska honom!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar liten goding!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken sötnos! Tycker att ni gjorde helt rätt.Kramar och nospussar från Eva och Darvin.

    SvaraRadera
  4. Ingen kan ju ersätta Lillebror såklart. Jag tycker också ni gör rätt som skaffar er en ny hund nu. Lipton är ju bara så söt så man smälter ju helt och hållet för honom. *kram*

    SvaraRadera
  5. Han ser snäll ut. Jag kanske vågar nosa lite på honom om vi möts någon gång. Hundar är spännande; men en del gastar så hemskt att jag får ryckningar i pälsen. Å så luktar de lite skumt.

    SvaraRadera
  6. Annette, Cia, Eva och Gunilla: Ja, han var så otroligt söt och charmig men du har rätt, Gunilla. Han kommer aldrig att kunna ersätta Lillebror. Däremot får han sin egen plats hos oss.

    Findus: Jag kommer inte ihåg om du hälsade på Lillebror någon gång? Om du gjorde det, vet du att han tyckte om katter och var väldigt mjuk mot dem. Däremot var han rädd för grannens svarta katt och en gång blev vi faktiskt jagade av den katten (Bozze). Det måste ha sett kul ut: Lillebror först, sedan jag och sist katten Bozze i full fart upp för vår gata.

    SvaraRadera
  7. Jag tror inte vi hälsade ordentligt. Vi bara kollade på varandra på avstånd. Däremot vet jag att jag har jagat den där Bozze. Jag brukar borsta upp mig och jaga andra katter så fort tillfälle bjuds; då får matte springa som bara den. Det ser också kul ut. Sen får jag lite bannor. Det är mindre kul.

    SvaraRadera
  8. Grattis till sötisen!
    Han kommer nog att göra sitt bästa för att muntra upp er :)
    Lena & Jaqee

    SvaraRadera
  9. Findus: Kan tänka mig att det är kul att jaga andra katter. :)

    Lena och Jaqee: Tack, tack!

    SvaraRadera

Bloggintresserade