torsdag 14 juli 2011

Lite om allt möjligt

Vi sörjer fortfarande Lillebror. Så klart. Det har ju bara gått en vecka och en dag sedan allt det hemska hände - men idag kan vi prata mer om det än vi har kunnat under den här tiden. Jag tror att just det är viktigt - allrahelst för Matilda som var med och upplevde hela händelsen.

Kattungarna ligger under min säng varje morgon jag vaknar. På dagarna låter Joy dem ligga i bolådan men på nätterna ska de ligga under min säng, säger Joy. Det finns mjukt underlag där under men Joy lägger dem ändå på golvet och kattungarna bara finner sig. Undrar om hon är mörkrädd?

Dagen efter händelsen med Lillebror skulle jag ha åkt och hälsat på Fenix, Bozzas son, tillsammans med en honkattägare som ska para sin hona med honom - men jag orkade förstås inte åka dit. Fenix hade i alla fall varit lika go som vanligt och snart kanske han alltså blir pappa. Spännande!

Jag pratade nyss med en vän, Marita, som ska lägga ner sin Maine Coonuppfödning. Hon har två fina katter som ska omplaceras. Båda är två år, en okastrerad hane (Rod Stewart) och en kastrerad hona. Här är länken till Maritas hemsida om någon är intresserad.

5 kommentarer:

  1. Vad kul att Fenix ska gå i avel! Vackra pojken!

    SvaraRadera
  2. Wow vilken cool och snygg Coon-tjej! Men jag har nog inte tid med brudar...
    Jag tror att Joy (som också är en goding) vill att du ska hjälpa till att skydda hennes bebisar.

    SvaraRadera
  3. Milla: Visst är det kul! Det är Darja, Demjans syster, som blir den lyckliga tjej som får träffa honom. http://www.starsibbs.se/Planer.html

    Findus; Ja, visst är hon snygg! Är du säker på att du inte har tid för henne? ;)

    Jag förstår inte vad jag ska skydda Joys bebisar mot? Det finns ingen katt här som är intresserad av dem - men hon kanske ser spöken?

    SvaraRadera
  4. Nej jag måste hålla koll på matte nu under semestern och sen ska hon börja jobba hemifrån och då får jag det ännu jobbigare.
    Jag är ingen expert på tjejer, men Joy blev nog oroad av att lilla vovven bara försvann?

    SvaraRadera
  5. Bra att du håller koll på matte, Findus. :)

    Jag tror som du: att Joy blev orolig av att Lillebror bara försvann så hastigt. :(

    SvaraRadera

Bloggintresserade