tisdag 3 maj 2011

Fästingar

Kollar igenom vår hund Lillebror efter fästingar efter varje promenad. Varje gång hittar jag någon som kryper i pälsen och inte har suttit sig fast. Häromdagen hittade jag en fästing som satt fast i nacken på Tasha. Katterna är endast ute på altanen så det förvånade mig. Kollade igenom de andra katterna och det har jag gjort varje dag sedan dess. I morse låg ändå denna enormt stora fästing på golvet:



















Jag kan för mitt liv inte förstå var den kommer ifrån. Tycker att jag gått igenom katterna (och Lillebror) millimeter för millimeter men någonstans, på någon, har den lyckats gömma sig och jag kan bara inte fatta hur det har gått till...

2 kommentarer:

  1. Fästingar är bland det äckligaste jag vet, som tur är har vi inga mängder där vi bor och jag har aldrig hittat någon på våra katter. Innan dom ätit upp sig är dom ju bara någon millimeter stor så det är lätt att missa och det ta'r inte lång tid för dom att äta upp sig och bli så där äckligt stora, fy sjutton!!!!!

    SvaraRadera
  2. Vi brukar inte heller ha mängder av fästingar och aldrig tidigare har någon katt haft en fästing på sig. Kanske blir det en "fästing-sommar" i år? Jag hoppas verkligen att så inte är fallet och att det här bara var tillfälligheter. De är bra äckliga...

    SvaraRadera

Bloggintresserade