torsdag 19 maj 2011

Annat fint besök

Vi har haft besök även idag men den här gången var det inget "kattbesök" - men dock fint ändå. :)

Varje dag händer något med Joys kropp och jag är 99,9% säker på att hon faktiskt är dräktig den här gången. Några spekulanter på kattungarna har väntat sedan skendräktigheten och jag fick ytterligare ett samtal från en intressent idag. Det måste bli minst fyra kattungar i alla fall. :) Jag minns att Joys uppfödare Kicki berättade att det inte syntes mycket på Joys mamma Pamela att hon var dräktig men hon fick stora kullar ändå; 6-7 st i varje kull.

4 är ett alldeles lagomt tal, tycker jag, och vi kan ju hoppas.

6 kommentarer:

  1. Ja han är jättefin. Det där på nätterna är bara nåt dumt han börjat med nu. Det kommer han nog över :)

    SvaraRadera
  2. Det är nog vårkänslor, ska du se. Trots att han är kastrerad. :)

    SvaraRadera
  3. Vet du hur mycket hon har ökat i vikt? Joy är väl bara någon dag före Georgia (dag 26).

    SvaraRadera
  4. Hon vägde 3,9 efter parning. Vägde henne nu, för att kunna svara dig, och hon väger 4,2. Jag väger alltså henne tillsammans med mig så det kan bli missvisande och några decimaler får jag inte med. 300 g skulle hon i så fall ha gått upp, om det stämmer.

    SvaraRadera
  5. Georgia gick ner mycket i vikt men i söndags var hon uppe i sin vanliga vikt och idag 5 dagar senare har hon ökat 127 g vilket jag räknar som total viktökning. Jag har en våg som visar exakt på grammet...sätter en papperskorg på vågen och nollställer innan jag lägger i henne.

    SvaraRadera
  6. Jag har små köksvågar som jag väger kattungarna på och som visar exakt på grammet. De går max till 2 kg. De stora katterna väger jag alltså på personvågen tillsammans med mig. Det går inte att ställa något annat på vågen än en människa eftersom det är plattor där fötterna ska vara för att den överhuvudtaget ska visa något alls. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade