torsdag 17 februari 2011

Skillnad på beteende

Joys beteende under dräktigheten är helt olik mina andra katters. Nu är det bara några dagar kvar till beräknad födsel och sedan igår har hon inte använt bolådan något. Hon har istället busat runt, gjort värsta racer runt i huset och för ett tag tänkte jag att allt är ett stort misstag; hon är inte dräktig. Men... för första gången kände jag igår kväll en kraftig rörelse från en bebis i hennes mage och visst har hon en liten kula på magen (inte alls stor) och visst är spenarna röda och... ja, hon är dräktig i allra högsta grad. Inte kan det vara många bebisar i hennes mage i alla fall. Men, som jag skrev förut, jag önskar och hoppas att det inte bara är en. Minst två, så att de har varandra att busa med.

Om några dagar vet vi.

2 kommentarer:

  1. Hon får passa på att busa runt nu innan hon blir en ansvarsfull mamma ;-)

    SvaraRadera
  2. Lotta: Ja, det kanske är så hon tänker. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade