lördag 19 februari 2011

Bråk

Lucia älskar bolådor. Hon älskar också att stöka till i dem så mycket som möjligt. I sina egna bolådor, då hon haft kullar, har det varit en enda röra efter att hon bäddat och likadant gör hon i den bolåda som jag har gjort i ordning för Joy nu. Hon gräver ihop allt som jag har bäddat med i en stor hög i ena hörnet och lägger sig sedan själv på själva botten. Jag får köra bort henne, bädda i ordning, men snart är hon där igen. Ibland ligger hon där tillsammans med Joy också.

Jag visste att om jag gjorde i ordning ytterligare en bolåda, skulle Lucia vara först där, så jag tog upp en kartong från källaren, la i ett gammalt överkast och ett gammalt lakan och visst var Lucia först på plats. Bökade, bäddade och la sig till rätta. Joy tyckte väl att alla bolådor i huset just nu tillhör henne, så hon var snabb att hoppa i, hon också.

Lucia uppskattade inte att Joy la sig tillrätta. Det blev lite boxande tills Lucia la sig med ryggen mot Joy, lite nonchalant så där...



Joy försökte sparka bort Lucia.


Till slut gav hon upp och båda låg där och trängdes - men ingen av dem såg direkt överlycklig ut.

3 kommentarer:

  1. Här använder både Sakhi o Dolce bolådan, men inte Marussia. :( Hon föredrar att ligga i transportburen o kura o hon beter sig verkligen inte som Joy. ;) Trevlig helg! *kram*

    SvaraRadera
  2. Men de är väl för söta! Lucia kanske är sugen på bebisar?

    ....vilken dag är det beräknat för Joy...är det inte snart dags?

    SvaraRadera
  3. Gunilla: Skönt att Marussia håller sig till transportburen. Det är ju också en bra plats för födseln. :)

    Londongirl: Lucias absoluta lycka är när hon har bebisar. Hon njuter så mycket man kan göra, så säkert vill hon ha bebisar.

    Jo, Joy är beräknad att föda på tisdag men visste man inte, skulle man aldrig kunna tro det.

    SvaraRadera

Bloggintresserade