tisdag 24 januari 2012

Inget har hänt än

Här har det inte kommit några bebisar än. Lucia låg i bolådan till och från hela dagen igår och även under natten. Och jag satt bredvid. När hon sedan hoppade ur bolådan halv tre i natt för att gå och äta, förstod jag att det inte skulle hända något. Mina honor äter aldrig strax innan förlossning. De dricker en hel del däremot. Det var också en väldig aktivitet i magen, vilket det inte brukar vara innan födsel.

Hon hoppade tillbaks in i bolådan, fortsatte att förbereda sig och jag slumrade till på golvet en stund.

I morse hann jag ut med Lipton en sväng innan tjejerna gick iväg och innan Kenneth gick och la sig efter att ha jobbat natt. Om några timmar måste Lipton ut igen och jag hoppas att Lucia har hunnit föda tills dess - eller att hon håller sig tills jag kommer tillbaks. Stackars Lipton, får inte mycket aktivitet utomhus idag.

I skrivande stund sitter Lucia på fönsterbrädet och tittar ut. Jag tror faktiskt att jag kan sova en liten stund.

Jag uppdaterar så fort något har hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade