torsdag 19 januari 2012

Dag 60...

... och Lucia börjar träna inför förlossningen med att ligga mycket i bolådan. För en stund trodde jag faktiskt att det redan var dags men kom ihåg att jag kände igen det här beteendet. Det är mycket tillbringande vid bolådan några dagar innan förlossningsdagen och helst ska jag sitta bredvid och klappa hennes mage. Jag tror att vi har suttit där i timmar idag. Har också flyttat ut en klösmöbel och Lucia har nu sitt kattungerum för sig själv, vilket hon tydligt visar att hon uppskattar genom att tillbringa den mesta tiden där inne (med mig, förstås). Det blir ju också träning för Lipton, som inte får vara med. Då det blir dags för förlossning lär han vara utan mig länge (hoppas bara att jag hunnit ta en rejäl promenad med honom, att han hunnit springa av sig i trädgården och att vi hunnit haft hjärnövningar innan...)

Jag tycker att Lucias mage sjunkit något och läser på gamla blogginlägg inför hennes tidigare födslar att jag har skrivit samma sak de gångerna. Sådana gånger är gamla bloggar bra att ha (om minnet sviker).

Här stiger spänningen alltså.

I måndags var förresten Ginzas blivande matte och hälsade på lilla Ginza - och tingade henne. På lördag kommer Gizmos eventuellt blivande familj hem till fodervärden Tilly och det ska bli spännande att se om även de faller för Gizmo. Det är inte svårt att falla för varken Ginza eller Gizmo. :)

2 kommentarer:

  1. Jag skulle också vilja ligga och bli klappad på magen i flera timmar...

    SvaraRadera

Bloggintresserade