lördag 28 januari 2012

Huvudbry...

Mina planer framåt har varit ytterligare en kull med Lucia om ca ett år och att hon sedan kastreras. Därmed blir alla våra katter kastrater. Jag har väldigt svårt att omplacera mina katter, som ju är våra bebisar, för att köpa in nya katter. Därmed har jag också tänkt att uppfödningen kommer att ligga på is länge, länge efter sista kullen nästa år och att jag istället ska följa avkommor och avkommors avkommor under den tiden. Intresset för den sibiriska katten finns ju kvar.

Och så ploppar Harmony ut... En underbar liten katthona som ser väldigt lovande ut redan från födseln. Och nu vet jag varken ut eller in. Ska jag behålla henne? Då blir det sex katter här hemma... Å andra sidan är vår gammelkatt 18 år och kommer förmodligen inte att finnas hos oss så mycket längre eftersom hon är väldigt gammal och trött. Det har jag i och för sig sagt tidigare och hon har piggnat till och betett sig som en liten kattunge igen. Så länge hon inte är sjuk eller lider, får hon förstås stanna kvar.

Intressekön på kattungar är lång och jag känner lite press att bestämma mig. De flesta är i och för sig intresserade av hanar och det drabbar ju inte Harmonys öde. Egentligen.

Å, vilket huvudbry jag har.

7 kommentarer:

  1. BEHÅLL Harmony!!!! :-)

    Kärlek vid första ögonkastet...hon är helt underbar! Om du dessutom ser att hon "verkar lovande" sånt kan inte jag se på bara de här bilderna....är ju ingen expert som du. Men hon är så otroligt vacker! Redan som bebis. :-)

    Kram från Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du tänker så sunt och klokt som inte vill omplacera dina älsklingar.

    SvaraRadera
  3. Lisbeth: Mina funderingar på att behålla henne fortsätter. Och fortsätter. Och fortsätter. :) Det är förstås svårt att se hur hon utvecklas nu men det är ovanligt att en kattunge ser så lovande ut redan vid födseln. Just nu tycker jag att alla ser väldigt lovande ut. Vi får se framöver. :)

    SvaraRadera
  4. Nu har du fått något att fundera på, men ta du den tid du behöver så blir det nog ett bra beslut hur du än gör.

    SvaraRadera
  5. Ja, jag har ju tid på mig. :)

    SvaraRadera
  6. Klart katterna bor kvar hos en även efter att de kastreras de är ju familjemedlemar. <3 Dock har jag försökt iaf att förbereda mig på att en dag kanske man måste ta ett tufft beslut (har lite problem med Liris & Nessas relation just nu så därför finns tankarna där). Mår inte en katt bra i familjen blir det en helt annan sak.

    Stort grattis till den otroligt fina kullen! Och även om alla är helt underbara så är jag lite extra förtjust i Herkules och Harmony de ser otroligt fina ut! <3 Så jag förstår att tankarna kommer att kanske behålla en katt.

    Roligt att läsa att eran gamla katt fortfarande är pigg för sin ålder. Men med tanke på just att hon är lite äldre, så kanske öppningen finns för att låta Harmony stanna kvar. :) Hoppas du kommr fram till rätt beslut för dig och familjen.

    Kram
    Marie & kissarna

    SvaraRadera
  7. Marie: Om det skulle bli osämja bland katterna, hade man ju inget annat val än att omplacera men det är väldigt harmoniskt här och ingen oro bland mina katter. Så klart kan ju också en ny katt vända upp och ned på tillvaron och lugnet och det är en chanstagning man tar i så fall. En ny medlem i "flocken" kan ju innebära att inget blir sig likt igen.

    Vi får se vad mitt beslut blir i slutändan. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade