söndag 8 januari 2012

17 dagar kvar

När Bozza väntade sin första kull, var jag orolig över att det var stora ungar i magen eftersom hon var så spänd, låg mest, rörde sig inte mycket. Det var inte stora ungar. Däremot var det nio stycken där inne, D-kullen.

Lucia har aldrig varit "sjåpig" vid sina dräktigheter och varit normal, fast mer gosig. Vid hennes senaste kull, E-kullen, var hon knappt tjock en vecka före födsel och då blev det fem stycken.

Nu är Lucia väldigt stillsam, magen är stor och spänd, trots att det är hela 17 dagar kvar, och jag är orolig över stora ungar igen.













På bilden nedan har jag plattat till pälsen för att den inte ska förvirra men
magen är lika stor och spänd ändå...

En bild på Bozza vid samma tidpunkt i dräktigheten med de nio kattungarna som Lucia är i nu
(man kan se att Bozza är tjock ända upp till nacken, vilket Lucia, tack och lov, inte är):

2 kommentarer:

  1. Det är kanske en stor kull igen? Eller vet du hur många som är därinne?

    SvaraRadera
  2. Lisbeth: Nej, jag har ingen aning om hur många som är där inne. Det blir spännande att se. Lucia har bara sju spenar så jag hoppas inte på någon stor kull. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade