måndag 20 juni 2011

Tvärtom-väder

Joy har varit orolig i natt. Hon är en kramig katt och har legat i min säng och kramat min arm. Konstigt nog så tillät vår hund Lillebror att hon var i sängen. Det brukar han inte göra. Det är som om alla djur känner av vilket tillstånd hon är i. Fascinerande, verkligen!

Det lovades svalt och regn idag men icke... Solen strålar och det är härligt varmt ute. Imorgon blir det mer sol och likaså resten av veckan. Om det blir så varmt att huset värms upp, kanske Joy ändå får föda i vårt svala sovrum i källaren. Det är inte hela världen... Visst är det härligt med solsken och kul för lilltjejen som ju har sommarlov - och alla andra sommarlovslediga barn.

På midsommarafton, och hela helgen, kommer jag att hålla mig hemma och ta det lugnt med Joy. Resten av familjen får fira midsommar utan mig. :) Matilda gör det med sin pojkvän. Lilltjejen (och kanske Kenneth eller lilltjejens kompisar?) kommer säkert att spendera dagen på IP några meter härifrån där det blir mycket firande och aktiviteter på dagen.

Nu återkommer jag till bloggen när det verkar dags för födsel.

GLAD MIDSOMMAR!

7 kommentarer:

  1. Då får jag passa på att önska hela familjen trevlig midsommar och håller tumamrna för att Joy ska få många små ragdollsbebisar.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma till er, Annette! Borde ju ha skrivit det i inlägget också. Ska genast åtgärda det. :)

    SvaraRadera
  3. Här håller vi tummar & tassar att bebisarna kommer snart och att allt går bra.
    Glad midsommar
    Önskar
    Marie & kissarna i vitt

    SvaraRadera
  4. Glad Midsommar och en snabb och lätt förlossning med friska bebisar önskar Jaqee & co

    SvaraRadera
  5. Marie, Lena och Jaqee: Tack och ha en riktigt bra midsommar, ni också!

    (Lena, enligt bilderna på FB är Jaqees bebisar helt underbart söta! )

    SvaraRadera
  6. Trevlig midsommar! Hoppas det kommer små kissemissar! Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Kicki: Trevlig midsommar till er också! Hoppas också på små kissemissar. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade