torsdag 9 juni 2011

Sparkar och rör sig i magen

Som rubriken säger, så rör det sig väldigt i Joys mage och då och då ser man hur det buktar ut av riktiga kickar. Rörelserna är på fler ställen men jag minns att det var likadant för Bozza och det var ändå endast en unge, Fenix, i magen. Det närmar sig nu och Joy är på dag 48. Hon är inte speciellt tjock och kan tvätta sig obehindrat överallt så jag tror inte på ett stort antal ungar.

Evita har fortfarande inte kommit i löp och jag börjar misstänka att hon gjort det sommaruppehåll i löpningen som sibbar kan göra. I så fall går inte våra planer, med parning med Zjivago, i lås. Det skulle vara jättesynd och jag hoppas att jag har fel med mina tankar om sommaruppehållet.

Katterna har mest legat helt utslagna i värmen de senaste dagarna. Vi hoppas på svalare väder till midsommarhelgen då Joy ska föda. Annars får hon föda i vårt sovrum i källaren, där det är lite svalare.

Och så är vi tillbaks till fyra i familjen igen efter två korta gästspel av två olika barn.

5 kommentarer:

  1. Äntligen Joy, kanske mamma kan ta' det lite lugnt nu när hon känner att det rör sig där inne.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk vad hon håller på, min "mamma". Ena dagen säger hon att jag är tjock, andra dagen säger hon att jag inte är det. Hon vill gärna hålla handen på magen men se, det vill inte jag. Jag är kittlig där och vill inte ha en massa händer som rör mig. Hur kul är det? Jag tar det lugnt, jag. Kram tillbaks. /Joy

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart, själv kan jag inte låta bli att lägga handen på Georgia då hon ligger på rygg.

    SvaraRadera
  4. Du får vänta till dag 65 :)
    h. Jaqee

    SvaraRadera
  5. Lotta: Joy älskar beröring så länge det inte är på magen eller under baktassarna, där hon är kittlig så jag får istället titta på alla rörelser - och många rörelser från magen är det.

    Joy svarar Jaqee: Jag tror "mamma" har förstått det nu. Hon verkar lugnare. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade