tisdag 5 oktober 2010

Tasha

Jag har några gamla bloggar som ligger på nätet och skvalpar. Tur är väl det, eftersom två gamla datorer med bilder havererat (jag vet att jag borde ha gjort backup men slarvade med det) och en hel del gamla bilder försvann med de datorerna. Igår hittade jag bloggen som jag skrev på 2006 när vi hämtade hem Tasha och där hittade jag också en del bilder som jag trodde gått förlorade, just på Tasha.

Så här såg hon ut när hon flyttade hem till oss som en lillskrutta.





Mellan dator och skärm tryckte hon ofta in sig när hon ville vara ifred och sova. Gammelkatten Mimmi hade inte accepterat hennes inflytt än och det kändes säkert tryggast att sova på ett ställe där Mimmi inte kunde komma åt henne. Det gjorde alltid ont i hjärtat att se.


Tasha hade sin intelligenta blick även när hon var liten och även sina stora,
stora tassar.


När hon var busig blev hon nästan vindögd... :)


Lillebror accepterade Tasha från första början men tyckte väl inte att hon var speciellt rolig att leka med.







När det blev närkontakt med Mimmi som fräste förargat...


... försökte Tasha spexa till det och göra Mimmi glad genom att stå på huvudet.


Om det inte lyckades, fick hon snabbt gömma sig någonstans.


Hennes stora tassar kunde greppa de största bollarna.


Att spegla sig var alltid intressant.




Ända sedan Tasha var liten har hon haft en förkärlek till kartonger.



Ibland var hon tvungen att kolla noga var Mimmi befann sig, om kusten var klar...



2 kommentarer:

  1. Åh, så kul att se bilderna igen! Sista bilden är underbar, man vill ju se vad som händer när hon vänder på huvudet... :-)
    Jag förstår att du blev glad när du hittade igen dem.

    SvaraRadera
  2. Humlan: Ja, det var som självaste julafton. :) Ska leta vidare på bloggarna och se vad jag hittar.

    SvaraRadera

Bloggintresserade