tisdag 12 oktober 2010

Bozzas vikt

Det här med vikt och antal ungar har aldrig stämt för mig och därför vägde jag inte Bozza innan parningen med Ivan. Jag tänkte att jag ska ju ändå göra ultraljud och får en hint om hur många bebbar som finns i magen. Nu ångrar jag mig att jag inte vägde henne. :)

Den senast tagna vikten på henne är från HCM-testet i juli. Sedan dess har hon gått upp ett kilo exakt men troligen har hon gått upp en del innan parningen också. Det säger mig alltså ingenting men jag känner att hon blivit mycket tyngre, det är allt...

2 kommentarer:

  1. Vid Cassis andra kull så gick hon upp 1400 g = 6 ungar. Vid tredje kullen gick hon upp 800 g = 2 ungar. De kanske lättare går upp i vikt om de haft många kattungar innan?

    Jag väger mina honor och lägger in i excel, det är roligt att jämföra honornas viktökning.

    SvaraRadera
  2. Lotta: Jag har också haft den tanken; att det kanske beror på att magen var så uttänjd förra gången; att det är därför hon är så tjock nu.

    Jag har faktiskt känt rörelser i magen nu - och om jag inte är helt ute och cyklar, så var det på två ställen (på var sida om magen) så jag tror faktiskt att det är minst en till bebis där inne. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade