fredag 1 oktober 2010

Hemma från ultraljudet

Vi har ultraljudat Bozza hos Djurkliniken nu på morgonen. Det blir ingen stor kull. Det blir ingen lagom stor kull heller. Det blir en (1) unge den här gången. Ett litet hjärta fanns där + en tom blåsa av en unge som tillbakabildats. Jag är glad att jag fick veta eftersom det kan bli problem vid förlossningen. Veterinären rekommenderade mig att beställa tid för kejsarsnitt på Strömsholm, vilket jag ska göra.

Visst blir jag lite orolig för att Bozza kanske inte tar till sig endast en unge men det får bli ett senare problem.

Uppdaterat 10:24: Det gick inte att förbeställa ett kejsarsnitt men sköterskan tyckte att jag skulle ringa och dubbelkolla det på måndag.

6 kommentarer:

  1. Nej, vad tråkigt att det bara blir en unge. :( Hon som ser så stor ut. Skönt att du har ultraljudat och vet om detta. Hoppas också att deet inte blir problem vid förlossningen. Stor kram, Gunilla

    SvaraRadera
  2. Ja, hon har verkligen blivit tjock men det kanske har att göra med att hon är uttänjd sedan förra dräktigheten. Tänk att Bozza inte kan vara lite lagom... Antingen 9 eller 1, inget mitt emellan :). Jag får nog ta på mig skulden för det här eftersom jag säkert hämtade hem henne för snabbt från Ivan. Det märktes tydligt att de inte var klara.

    SvaraRadera
  3. Lilla Bozzagumman, så bra att du fick veta vad som väntar, hoppas allt går bra för er.

    SvaraRadera
  4. Nog kommer Bozza ta till sig kattungen men det krävs mer jobb med bara en unge...och så svårt att skiljas sedan när det är flyttdags.

    SvaraRadera
  5. Jag tror nog att din teori om att du hämtade hem henne för tidigt stämmer. Men jag kan förstå att du gjorde det med tanke på förra gången.
    Men så trist att det inte hade kunnat få bli två i alla fall.
    Man vill ju att de ska ha syskon att leka med när de växer upp...
    Men jag tror säkert att Bozza blir en bra mamma till sin enda bebis! Absolut!

    Hoppas nu att du kan få förbeställa en tid för snitt!

    SvaraRadera
  6. Annette: Jag hoppas också. Efter vi kom hem från Djurkliniken springer hon och letar och jamar och jamar och letar... Förstår inte vad hon letar efter...

    Lotta: Jag hoppas verkligen att hon tar sig an den men hennes beteende just nu gör mig orolig att hon inte får behålla ungen. Hon är orolig och verkar nästan vara i förlöp.

    Londongirl: Jag tror också att jag hämtade hem henne för tidigt. Kanske, kanske det finns en till där inne som inte syntes på ultraljudet. Så kan det ju vara och jag hoppas. Har bestämt mig för att inte beställa tid för snitt av just den anledningen + att jag får kontakta djursjukhuset om hon går över tiden och de får då ta ställning till snitt. Det är ju många honor som klarat att föda en unge också.

    SvaraRadera

Bloggintresserade