torsdag 28 oktober 2010

Läget för Bozza

Det är full aktivitet i Bozzas mage; mer än tidigare och hon verkar brydd över det. Gnyr till samtidigt som man ser hur det buktar ut när någon kattunge vänder sig eller gör kullerbyttor (?). Bozza, som har varit ett riktigt matvrak under den här dräktigheten, äter något mindre. Sover mest. Gosar en hel del och har gått från bolåda till bolåda. Det ska bli spännande att se vilken hon väljer till slut. Kommer ihåg att jag tänkte samma sak förra gången då hon hade två bolådor att välja på. Den gången blev det ingen bolåda alls; istället blev det nattlig besök på Strömsholm och kejsarsnitt. Jag hoppas innerligt att det inte blir samma sak den här gången.

Matilda fyller år imorgon och i helgen kommer släkten hit. Vi får se om jag hinner skriva något här i bloggen. Så klart uppdaterar jag om något händer. Annars är jag tillbaks här nästa vecka och jag hoppas innerligt att jag har bra nyheter.

6 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna här att allt går bra för Bozza den här gången! Så spännande att det kanske blir snart. Förstår om ni har fullt upp i helgen med födelsedag osv...
    Men du MÅSTE berätta här eller på FB om det blir någon förlossning i helgen. :-)
    Kram kram och LYCKA till och grattishälsning till dottern också!

    SvaraRadera
  2. Tack, tack. Jag lovar att berätta både här och på Facebook om det händer något under helgen. Absolut! :)

    SvaraRadera
  3. Jag håller också tummarna för Bozza, att det blir vanlig förlossning och att allt går bra!

    SvaraRadera
  4. Marie: Tack! Än har det inte hänt mer än att magen sjunkit väldigt och ungarna verkar ha lagt sig till rätta. Kan inte komma ihåg att magen sjunkit så mycket flera dagar innan vid tidigare förlossningar - men jag kanske har glömt. :)

    SvaraRadera
  5. Nu börjar det närma sig, spännande!

    SvaraRadera

Bloggintresserade