tisdag 22 juni 2010

Hanarna i D-kullen

Jag fick ett mail igår med förfrågan om någon av hanarna i D-kullen finns tillgängliga för en hona och här kommer vad jag vet:

Dikon - kastrerad
Delvin - kastrerad
Dante - finns inte mer - påkörd :(
Demiro - går vidare till avel. Han har en hona hemma och jag vet att han fått fler förfrågningar.
Darwin - går vidare i avel. Han har också en hona hemma och det verkar som om han endast ska användas till henne (rätta mig om jag har fel, Eva)
Dacapo: ska kastreras (eller är han redan kastrerad?)
Daimon: jag tror att han ska kastreras - eller är han redan kastrerad?

Uppdaterat: Men oj. Jag ser att jag har skrivit ovanstående som om Darwin och Demiro har honor hemma för parning just nu. Helt fel. De är ju bara 7 månader. :) Vad jag menar, är att de bor ihop med varsin sibirisk katthona som ska bli deras partner när både hane och hona blivit tillräckligt gamla. :)

4 kommentarer:

  1. Hej Monica!
    Daimon är inte kastrerad än men det är väl vad vi tänkt göra

    SvaraRadera
  2. vilket jag iofs på ett sätt tycker är väldigt synd eftersom han har sådan fin underbar och speciell personlighet!

    SvaraRadera
  3. Madelene: Ja, mitt "hjärta" Daimon var så underbar ända sedan han var liten bebis.

    SvaraRadera
  4. Har pratat med Eva, Darwins matte, och Darwin ska endast dejta sin sambo Wilda - inga fler honor.

    SvaraRadera

Bloggintresserade