måndag 28 juni 2010

Den här natten...

... lät jag altandörren stå öppen eftersom det blir så varmt i det här lilla trähuset när solen ligger på från morgon till kväll. I vanliga fall brukar katterna få gå in och jag stänger men tänkte att det är mysigt för dem att välja om de vill vara ute i den svala natten. Och de ville de. Förstås. De låg där ute i lugn och ro när jag gick och la mig och de såg verkligen ut att njuta.

Vid tretiden inatt vaknade jag av ett fruktansvärt oväsen. Det lät som om någon höll på att riva hela altanen. Katterna for runt som tokiga. Det var nattfjärilsjakt. Och flera stora, feta nattfjärilar var det som skulle fångas. Det dröjde innan alla fjärilar var fångade och uppätna, alla katter var inne och jag stängde altandörren. Sedan var jag klarvaken och kunde inte sova. Det kunde katterna. I alla fall tills jag, efter några timmar, somnade in. Då upptäckte katterna en nattfjäril som hade kommit undan. Och jag vaknade igen.
Kommande natt ska jag ha altandörren stängd från början...

Jag har inte hört något om Ellen än så förmodligen har det inte blivit något där än. Jag fortsätter vänta med spänning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade