torsdag 29 september 2011

Lite om allt möjligt (igen)

Det är dåligt med bloggandet från min sida just nu. Har fullt upp med valp, kattunge, katter och annat i livet för tillfället. Lilltjejen fyller år idag och vi hade besök igår. Idag har vi själva firat henne och ytterligare besök kommer i helgen + att hon ska ha kalas för kompisarna på lördag.

Tarragona växer och frodas. Tyvärr fungerar det fortfarande inte bra i leken med Lipton eftersom han är lite hårdhänt och jag lämnar dem aldrig utan uppsikt. Ska boka in en ny veterinärbesiktning för Tarragona vecka 41 så får vi se om blåsljudet har försvunnit. Om det har det, finns det någon som är intresserad av att eventuellt bli hennes nya matte.

Evita är inne i sitt andra löp nu. Hon har löpt med en veckas mellanrum. Stackars fodervärden Tilly med familj om detta ska fortgå tills det kan bli parning... Jag har hittat en fin hane till Evita men väntar med att avslöja vem det är tills vi är helt säkra på att detta går i lås. Parning blir i så fall senare i höst.

5 kommentarer:

  1. Den 12:e, sent på kvällen får du besked. Jag fick tid 18.30 för en ny veterinärbesiktning och därefter är det valpkurs till ca 21.00 (Evita ska förstås inte vara med där men jag lämnar bara henne hemma snabbt innan jag åker till kursen). Vid 21.30 ca ska du få besked. Jag förstår att veckorna känns långa. :/

    SvaraRadera
  2. Den som väntar på något gott...
    Och lite längtansfull förväntan har ingen dött av, tror jag.

    SvaraRadera
  3. Här är en som håller tummarna för er.

    SvaraRadera
  4. Morgondimma: Nu är det bara lite mer än en vecka kvar tills vi vet.

    Londongirl: Tack, vad gullig du är.

    SvaraRadera

Bloggintresserade