onsdag 21 september 2011

Emser har flyttat

Igår flyttade Emser till sin nya familj. Eftersom det är så nära, åkte jag dit med honom och jag blev så förvånad över hur snabbt han fann sig. Han klev ur transportburen som ingenting och började undersöka huset genast, han till och med åt och det kändes så otroligt bra. Han kommer att stortrivas i sin nya familj, helt klart.

Jag pratade med hans nya matte två gånger idag och allt fungerar hur bra som helst. Han är väldigt nyfiken på sin nya kattkompis i familjen.

Tyvärr var gårdagen så stressig att vi inte hann ta några sista bilder på honom men han har inte ändrats alls sedan 11-veckorsbilderna, tycker jag.

Joy har letat efter honom men nu på kvällen verkar hon ha insett att han inte kommer tillbaks. Hon är nog mer nära sina kattungar ända till 12-veckors ålder än någon annan hona jag har haft. Och Tarragona finns ju kvar än så länge.

1 kommentar:

Bloggintresserade