torsdag 15 september 2011

Vikter

Problemet med att väga kattungarna igår var inte bara att de inte var stilla. Nu förstår jag varför det är så svårt. Jag har helt enkelt aldrig haft så stora kattungar och vågen är för liten... Tarragonas vikt skiftade mellan 1750 någonting och 1810 och Emsers vikt mellan 1690 och 1730 någonting. Så vad skriver man då på hemsidan? Ingenting eller ska jag bara ta en vikt där någonstans?

Jag lägger i alla fall ut bilderna där så länge. Bilderna på Emser var inte så tokiga ändå. Det visar ju bara på verkligheten, hur busig han är. :)

Kattungarna är enormt sällskapssjuka. Jag går in till dem, busar och gosar medan Lipton sitter utanför dörren och gråter. När jag går ut ur rummet och ägnar mig åt Lipton, sitter kattungarna bakom dörren och jamar. När jag släpper ut kattungarna i huset, får Lipton ha koppel på sig och gråter högt. Det här är ju alltså bara på dagtid. Tack och lov är vi flera i familjen som kan ägna oss åt både Lipton, Emser och Tarragona på kvällstid. Det ska ändå bli skönt för kattungarna att få flytta till sina nya familjer snart.

Imorgon ska kattungarna veterinärbesiktigas, vaccineras andra gången och chipmärkas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade