onsdag 14 juli 2010

Uppskjutet HCM-test till nästa vecka

Idag har det varit 32 grader i skuggan. Vår AC i bilen fungerar inte och jag kan för mitt liv inte sätta två katter (Lucia och Bozza) i den imorgon för att åka iväg och HCM-scanna dem. Det blir sammanlagt en timme (tur och retur) i en kokhet bil. Jag ringde och fick ny tid nästa vecka. Enligt http://www.klart.se/ ska det "bara" vara 23-24 grader då och jag hoppas att det stämmer. Annars får jag försöka låna en bil med fungerande AC eftersom veterinären sedan tar fem veckors semester.

Just nu är det bara 19 grader, mulet och det ska väl bli någon åskknall i natt, om väderprognosen stämmer. Härligt, både för katter, hund och oss själva - men imorgon blir det 30 grader igen. Katterna härjar vilt om nätterna eftersom det är tvunget att ha öppet till altanen. Inte blir det mycket sömn men det är bara att bita ihop - och försöka njuta av den här sommaren. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade