måndag 19 juli 2010

Besök hos Evita och produkter för ragdoll

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig när jag var hemma hos Evita och hennes fodervärd Tilly för en liten stund sedan men helt klart hade Evita breddad på sig sedan sist jag var där (det var väl bara någon vecka sedan). Hon har ljusnat ytterligare och fått lite mer päls. På fredag blir det bad för henne. Egentligen har hon så bra pälskvalitet att det inte skulle behövas men vi ska testa lite, inför utställningen nästa lördag. Då hinner också pälsen hämta sig.

Att bada ragdolls inför utställning har jag förstått är lite mer komplicerat än med en sibbe. Ännu mer komplicerat blir det när djuraffärerna inte säljer ett av preparaten (det viktigaste, förmodligen) som man behöver; Bio Groom inpackning. Det finns att beställa över nätet men leveranstiden blir då 7-14 dagar och det hinns inte. Så klart att jag är arg på mig själv att jag väntat till 14 dgr före utställning innan jag skulle införskaffa det men jag var så säker på att det fanns i djuraffärerna. På något sätt måste jag få tag i det. Just nu känns det lite smått panikartat... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade