fredag 29 april 2011

Sömn

Vår hund Lillebror sover hos mig varje natt. Och vaktar mig. När jag sover får ingen komma närmare än en meter. Nu vet våra katter att Lillebror mest låter; att han aldrig skulle göra dem illa och därför kommer de, en efter en, och ligger hos mig en liten stund innan de letar sig en annan plats. Under tiden skälls och morras det fruktansvärt från Lillebrors håll. Lucia däremot, har de senaste nätterna kommit till mig flera gånger per natt och det är ett fruktansvärt liv på Lillebror. Något som Lucia struntar fullkomligt i. Jag, däremot, har under dessa nätter vaknat alla gånger och haft svårt att somna igen. Nu känner jag mig fullkomligt slut.

Att stänga dem ute, går inte. Varken med katterna eller Lillebror som alla vill vara nära nattetid. Då skulle jag inte kunna sova av skällandet och jamandet utanför sovrumsdörren.

Jag får försöka sova en timme under dagen, tror jag, så får vi se om Lillebror och katterna kan ägna sig åt något annat under tiden. :)

5 kommentarer:

  1. Usch det låter jättejobbigt!! Vi har haft en del problem nattetid vi med sen katterna flyttade in. Och det är så jobbigt när man inte får sova! Hoppas att det ordnar till sig med nattsömnen snart för man mår pyton när man inte får sova.
    Tänker på dig/er.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ibland funderar man, först skaffar man barn som stör sömnen och när den perioden äntligen är över så blev det katter som trängs i sängen. Men visst är livet underbart och vi skulle aldrig vilja vara utan varken barn eller djur :-)

    SvaraRadera
  3. Marie och Lotta: Visst är såna stunder jobbiga men det vore otroligt tomt utan dem i sängen. Vet faktiskt inte om jag skulle kunna sova då heller. :)

    SvaraRadera
  4. Lotta, helt sant! Även om jag måste erkänna att katterna är värre nattetid än någon av barnen någonsin varit. Haha :)

    Monica: Vi är så glada för våra "tisse missar" och barnen pratar om katterna non-stop fortfarande med citat som: "Mamma nu ÄTER Nessa" Sambon brukar ställa klickan vi har på ugnen. "Nu har pappa ställt kl på 10 min, och då får vi inte prata om katterna.."

    SvaraRadera
  5. Marie: Jag förstår att det måste vara svårt för barnen att låta bli att prata om sina älsklingar. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade