tisdag 12 april 2011

Bozza

Igår hoppade Bozza plötsligt på tre ben utan att jag vet vad som hade hänt. Det vänstra bakbenet kunde hon inte stödja på och när jag kände över benet, fräste hon när jag kom längre upp mot höften. Det är första gången Bozza fräser åt mig överhuvudtaget och hon hade förstås väldigt ont. Jag pratade med en annan uppfödare som upplevt samma sak, som då hade åkt in till veterinären. När hon väl var framme, hade katten varit helt okej.

Eftersom Bozza, efter kattpensionatvistelsen, är stressad över att åka iväg, beslutade jag mig för att avvakta. Och tur var väl det. Efter att hon vilat några timmar gick hon på benet igen. Hon haltade ytterst lite och på kvällen var hon helt som vanligt, sprang runt och jagade flugor och mygg, som om hon aldrig haft ont överhuvudtaget. Tack och lov! Förmodligen har hon hoppat ner från någon klösmöbel och kanske hamnat fel på benet - eller så har hon hoppat ner från hög höjd och eftersom hon numera väger så mycket, kanske det inte är det bästa att göra.

Hon mår bra nu och det är huvudsaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade