söndag 19 december 2010

Joy är på kärlekssemester

Som jag berättade i ett inlägg här på bloggen för ett tag sedan, var jag orolig att Joy och Lucia skulle behöva paras samtidigt i mars och att vi skulle få två kullar här samtidigt. Jag försökte med olika knep för att Joy skulle börja löpa: "dundermedlet", Klorin som jag strök på kattlådekanten, kattmynta etc. Jag pratade med Busungarnas Sussie om dilemmat att Joy inte ville löpa och hon berättade att hennes honor brukar dra igång varandra i löp. Jag gjorde ett sista försök och släppte pillren på Lucia. Hon började löpa förra veckan och igår var det då äntligen dags för Joy att börja sitt efterlängtade löp. Kanske inte så där jättebra just i julveckan men det är ju inte mycket att göra åt.

Vi skjutsade henne till Kungsängen idag och nu är hon på kärlekssemester hos snygge Casper. Jag håller tummarna att det går bra och att det blir ragdollbebisar här framöver.

4 kommentarer:

  1. Grattis, så roligt att hon äntligen löper, nu ska vi hålla tummarna allt vi kan på att det blir små ragdollbebisar i Skultuna.
    Kramar till er alla.

    SvaraRadera
  2. Tack. Om det går bra får du komma hit till Skultuna och titta på ragdollbebisarna. :)

    SvaraRadera
  3. Håller tummar och tår för att det kommer gå bra. *kram*

    SvaraRadera
  4. Gunilla: Vi hämtar hem henne imorgon så får vi se om några veckor om det blivit något. Tack för att du håller tummar och tår. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade