söndag 1 maj 2011

För tre år sedan

Exakt den här tiden, valborgsmässoafton - 1 maj 2008, var Tasha hemma hos Bozze för parning. Jag kommer så väl ihåg hur jag stod bredvid brasan vid Anundshög utanför Västerås och ringde Marie, Maollich´s. Jag fick då veta att Tasha mest satt och gömde sig och att Bozze mest ville ut ur rummet. När vi sedan hämtade Tasha hade vi inte mycket hopp eftersom katterna inte verkade ha varit speciellt intresserade av varandra och inte en enda parning hade synts till.

Men... vad vi bedrog oss. Den 3 juli föddes sedan Bozza, Bo-Nita, Bo Jangle och Bon Jovi. :)

Jag tänker på det när jag ser på Bozza som ligger i mitt knä och spinner; att hon blev faktiskt till på valborgsmässoafton för tre år sedan.

Och vilken tur att det verkligen blev så! Hur skulle vi ha klarat oss utan härliga Bozza? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade