torsdag 17 mars 2011

Skrattar lite smått hysteriskt...

Var tvungen att ta en liten paus. Sitter och räknar ihop alla verifikationer för 2010 som ska lämnas vidare till min revisor och varje år den här tiden, påminns jag om att kattuppfödning inte är billigt.

Enbart mat- sand- och kattartiklar för 2010 blev 41 467 kr för min uppfödning men då hade jag 14 kattungar, D- och E-kullen.

Snart ska jag fortsätta med veterinärkostnader. Där finns besiktning av 14 kattungar, kejsarsnitt, HCM-undersökningar, blodtester...

Det är bara att blunda och köra på. :)

Måste i alla fall säga att det här är värt vartenda öre!

4 kommentarer:

  1. Jag skrattar ungefär lika mycket här hos mig.. Min make sa när han såg mina uträkningar nu i veckan, "Är det inte meningen att du ska tjäna nåt på det här?"

    Jag har lyckats bra att lura honom i flera år men nu är det kört.
    Det retar mig att han såg det stora minustecket...

    Kram Lena och sibbarna i Kåge.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ni är modiga ni =) Själv kör jag med struts metoden och betalar snällt, stoppar kvittona i en pärm men summerar aldrig ;-D. Men som jag brukar säga, vad kostar det inte att spela golf?? och detta är dessutom sååå otroligt mycket mer givande i mina ögon!! Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Jösses, blir mer än vad man tror!

    Haha underbart Kicki, strutsmetoden har jag också använt till mina hoyor, kan säga att jag aldrig vågat summera inköpen för dem heller!

    Men som sagt de flesta andra intressen kostar pengar också. Och katterna ger så mycket så jag tror ändå att *vi* "valt" rätt hobby i slutändan :D
    Kram

    SvaraRadera
  4. Lena: Konstigt nog är det inga reaktioner här hemma över kostnaderna. Det brukar gå ganska jämnt ut och vi får se hur det blir i slutändan för förra året. Har inte kommit dit än. :)

    Kicki: Det har varit ganska stor omsättning här och när hobbyverksamheten kommer upp till 50 000 måste den ju redovisas. Det är därför jag gör det och lämnar in den tillsammans med verksamheten för skrivandet till min revisor. Är så dålig själv på bokslut etc.

    Marie: Så klart är det här "rätt" hobby och det är värt vartenda öre. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade