onsdag 12 januari 2011

Fenix 10 veckor

Hjälp, vad tiden går. Om två veckor flyttar lille Fenix ifrån oss. Jag kommer att sakna honom oerhört, den lille vilden - för vild, det är han. Otroligt busigt vild! Hoppas att han lugnar ner sig lite snart. Charmig, go och glad är andra egenskaper han har. Å, vad jag älskar denna lilla kattunge!

Batterierna till vågen hade tagit slut och den sortens batterier måste jag åka in till Västerås för att köpa. Kunde alltså inte väga honom idag, annat än att jag vägde honom på personvågen tillsammans med mig. Den visade att han skulle väga 1500 g. Ska införskaffa batterier så fort jag kan.

Här kommer 10-veckorsbilderna:













10 kommentarer:

  1. Busfröt poserar väldigt snyggt...vad mutade du honom med;-)

    SvaraRadera
  2. Faktum är att han faktiskt inte poserade alls. Han var helvild just där; skuttade, hoppade och for runt. Jag körde en papperstuss som prasslade under lakanet för att han skulle hålla sig där. Det är ju bra om det ser ut som om han ligger där, lugnt, lydigt och stilla. :)

    SvaraRadera
  3. Han är verkligen helt otroligt fin! En riktigt charmig och stilig liten kille!! :-)

    SvaraRadera
  4. Han är otroligt söt och charmig, vilket uttryck! Jag är lite "kär" i den där lille mannen , han är så vacker och charmig♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Sååå fin han är! Så fin så fin! Ser faktiskt mycket av hans pappa i honom! =)

    Tänkte på den här filmen, här ser man pappa katt efter två dagar hos oss med Ceasar!

    http://www.youtube.com/watch?v=aL3MUecuO8c

    SvaraRadera
  6. Londongirl: Tack. Partiska jag tycker också att han är fin, förstås. :)

    Marie: Tack. Jag är också väldigt kär i honom. :)

    Milla: Vad skönt att det är en till som tycker så och är partisk. :) Visst finns det en hel del likheter med Ivan. Han är helt klart pappas kille men... Ivan verkade så lugn på filmen. Fenix är helvild och när någon tvättar honom, vill han bara brottas.:)

    SvaraRadera
  7. Han är något alldeles speciellt och jag förstår att det kommer bli tuffare än vanligt att skiljas från en tuff kattunge.

    Underbara bilder på Fenix. ♥ *kram*

    SvaraRadera
  8. Ja där är han lite försiktig faktiskt.. Men det var den första riktiga närkontakten med Ceasar så kanske är det därför! =)

    SvaraRadera
  9. En så'n sötnos han är, så himla go'.

    SvaraRadera
  10. Gunilla: Ja, det kommer faktiskt att bli tuffare än vanligt att skiljas från honom men jag vet att han får ett hem som är precis rätt för honom. Han kommer att bli lycklig där och det är ju det som räknas. Bozza kommer säkert också att sakna honom eftersom hon är med honom hela tiden och skriker efter honom om hon inte har koll på var han är men tiden läker alla sår, heter det ju. Hon kommer snart att glömma honom.

    Milla: Då kanske han också var otroligt vild? :)

    Annette: Ja, han är himla go. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade