lördag 12 maj 2012

Utställningen

Var ska man börja... Har inte hämtat mig riktigt än efter att ha besökt utställningen där Harmony gjorde sin debut idag. Rörd och alldeles gråtfärdig stod jag och lyssnade till en domare, Hanna Jensen, som var fullkomligt lyrisk över Harmony. Hon var perfekt, förutom ögonen som var något små (men som säkert blir bättre med hennes ålder, enligt domaren). Bara lovord och av domarens 14 bästa katter (vuxna, unga, kastrater, honor, hanar), kom Harmony trea! Hon blev också BIV och hennes ägare Marie berättade att Hanna Jensen sagt att Harmony har potential att bli Junior Winner! Vad ska man säga... Jag är så klart jättelycklig.

Harmony själv tog det hela med ro. Hon var så lugn, snäll och cool. Inte det minsta orolig trots att det var hennes första utställning. Jag filmade henne då hon busade i buren men den filmen får jag inte in annat än på Facebook. Så klart var Marie och Harmonys fodervärd lika lyckliga som jag.

12-veckorsbild på Harmony


2 kommentarer:

  1. Såklart hon är fin..
    Det har vi ju sagt hela tiden ju..
    fastän vi inte är några domare =).

    Grattis och kram från Lena och sibbarna i Kåge

    SvaraRadera
  2. Lena: Så klart är hon det. ;)

    Kramar tillbaks

    SvaraRadera

Bloggintresserade