fredag 9 mars 2012

Nya hem för alla kattungarna

Idag blir Gizmo och Ginza 11 veckor. På tisdag ska de veterinärbesiktigas, få sin andra vaccination och id-märkas. Sedan flyttar de till sina nya hem på fredag och lördag.

Gizmo flyttar till Mikael och Lena i Stockholm och får säkert ett toppenbra hem. Ginza flyttar till Eva på Sibbegårdens och går vidare till avel och utställning. Även hon får det toppen hos Eva och både Gizmo och Ginza är enormt efterlängtade.

Om två veckor ska H-kullen få sin första vaccination. Jag avmaskade dem idag och blev så full i skratt åt Hercules som fortsatte spinna när han fick tabletten i munnen. Han är en riktig spinnmaskin och jag har aldrig tidigare varit med om en kattunge som börjar spinna bara man rör lite lätt vid honom. Han flyttar till en familj i Strömsholm där han även får en sibbehona som kompis. Där får även han ett jättebra hem, det är jag säker på.

Hadina flyttar till en familj i Stockholm och får två killar till kompisar. Killarna planerar för fullt tills hon flyttar in och hon får det säkert hur bra som helst. Kanske blir hon även lite bortskämd... :)

Havannah blev tingad igår och flyttar till Smedjebacken, där hon får två perserkatter och en blandis perser/ragdoll som kompis. Hon kommer att bo i ett stort hus och jag är säker på att även hon får ett jättebra hem.

Harmony är jag så gott som säker på att hon kommer till en fodervärd till en uppfödare och går vidare till avel och utställning. Jag är inte hundra säker än men om det inte blir så, stannar hon här hos oss.

4 kommentarer:

  1. Och vi är så ledsna...vi hann inte med. Vi var väldigt sugna på att köpa Havannah som kompis till Eskil. Skulle de mot all förmodan ändra sig, få du gärna höra av dig! Hälsningar Eskils familj i Bromma

    SvaraRadera
  2. Så ledsna är vi inte :-) Det kommer ju fler tillfällen! Vi vill dock endast köpa en sibbe som är släkt med Eskil. Vi har aldrig träffat en finare liten filur. . .

    SvaraRadera
  3. Det är lika härligt varje gång att höra hur nöjda ni är med Eskil. :)

    Lucia kommer att få ytterligare en kull innan jag kastrerar henne men det blir nog inte förrän till hösten hon paras igen.

    SvaraRadera

Bloggintresserade