söndag 25 december 2011

Viktökning och "tryck" efter kattungar

Evitas bebisar har otroligt bra viktökning. Ginza, honan, som endast vägde 88 g vid födseln väger idag 118 g. Lika bra viktökning på hanen Gizmo men ska jag vara ärlig så kommer jag inte exakt ihåg vad fodervärden Tilly berättade att han vägde i morse.

Jag har i alla fall varit där på en kort visit idag då Tilly med familj var borta. Evita gick ur rummet när jag kom och jag fick en chans att kika på de små i lugn och ro (utan att röra dem). De sov, men vaknade och fräste åt mig. Precis som det ska vara. :) Ville inte röra dem för att min lukt skulle oroa Evita och få henne att flytta dem igen.

Det har alltid varit stor efterfrågan på kattungar men just nu är trycket större än någonsin. Evita fick ju bara två och intresse finns redan där. Lucia är redan tjock så förhoppningsvis får hon fler, det tror jag helt säkert.

4 kommentarer:

  1. Inte lätt och komma ihåg allt jag säger..;)
    Men resultatet av kvällens vägning är.
    Gizmo: 137g
    Ginza: 126g
    Evita måste nog ge dom grädde..:))

    SvaraRadera
  2. Tack för rapporten, Tilly. :)

    SvaraRadera
  3. Håller med dig Monica!! Som sagt har intresset på kattungar varit stort förut, men så som det är nu har jag inte heller varit med om. Jätteskoj att fler och fler får upp ögonen för de underbara sibbarna, men trist när man inte har kattungar till alla trevliga familjer som hör av sig!! Lycka till med de små och god fortsättning! Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också att det är kul att många fått upp ögonen för rasen men jag önskar att man hade många fler kullar på gång för att det ska räcka till alla. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade