söndag 23 maj 2010

Varför byta blogg?

Den gamla bloggen fungerade alltså dåligt den sista tiden. Förutom att jag inte kunde göra mina inlägg som jag ville och inlägg och kommentarer försvann, har den dessutom varit väldigt begränsad från början. Här i Blogger är bilderna klickbara, jag kan ha mina länklistor, jag får mail om jag får nya kommentarer och slipper missa sådana. Det är helt enkelt bekvämt att blogga här.

Min gamla blogg ligger kvar med länk dit och jag kommer att ha kvar den domänen eftersom ju både hemsida och mail finns där.

Här finns möjlighet att göra lite kul saker med typsnitten. Den förra bloggen var väldigt begränsad där också och hade inga få valmöjligheter.

Att bilderna är klickbara innebär också att kattungemagar i fortsättningen kan ses mycket tydligare, ;)

Här är det Delvin och Dacapo från D-kullen som sover sött...


4 kommentarer:

  1. Jag såg ditt mail och började fundera hur jag gjorde... Det är så längesedan.
    Men jag tror att det finns färdiga mallar numera och om det inte gör det får det helt enkelt kopiera min HTML-kod.
    Högerklicka på min sida och välj "visa källkod".
    Om du inte vill kopiera den rakt av så finns "måtten" där, de kan du ju kopiera så länge.
    Om jag kommer på nåt bra, och kanske ett enklare sätt, så hojtar jag :)
    Jag gillar att du har flyttat till Blogger, jag hade ibland svårt att kommentera hos dig.
    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. LindaLotta: Tusen tack för att du delar med dig av din kod. Ska ta tag i det så fort jag kan.
    Det är mycket luftigare på din sida; min känns så hoptryckt. :)

    SvaraRadera
  3. Hej Monica.
    Den här bilden har jag inte sett förut.
    Antar att det är Sibbe (Daccapo) längst fram. Vilka runda killar :) Hur gamla är dom här?
    Kram Monica
    och Nospussar från Sibbe

    SvaraRadera
  4. Monica: Ja, det ar Sibbe. Nar jag kommer hem ska jag kolla vem som ar Sibbe. Ar ju pa Korfu nu och kommer snart hem. :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade